3 måder at forbedre stofskiftet på

266
Forbedre dit stofskifte ved at opbygge muskelvæv - løfte vægte og HIIT

Folk har mange grunde til at begynde på et træningsprogram. Nogle vil gerne tabe sig eller blive veltrænede, mens andre måske vil opbygge deres muskelmasse og reducere fedt. Uanset hvad din grund er, vil du gerne forbedre dit stofskifte, så kroppens celler forbrænder energi hurtigere. Et hurtigere stofskifte betyder hurtigere trimning af fedt = hurtigere trimmet krop.

Her er 3 måder at forbedre stofskiftet på, så du hurtigere kan nå disse mål.

Opbyg muskelvæv1. Opbyg muskelvæv

Fokuser på at fortsætte med at opbygge dine muskler. Dette vil forbedre dit stofskifte, hvilket vil hjælpe dig med at forbrænde mere fedt. Husk at lave forskellige muskelopbyggende øvelser, så din krop ikke bliver vant til rutinen. Det er også en vigtig proces, når man bliver ældre. Dit stofskifte begynder at blive langsommere når du er i 30’erne, og bliver kun værre derfra.

Ved at opbygge muskelvæv, uanset din alder, opbygger du ikke kun en sund livsstil, men holder også dit stofskifte i gang. En hurtigere forbrænding betyder at du vil tabe fedt, og fører dig hen mod en mere slank og trimmet krop.

Løft vægte og øg din forbrænding2. Løft vægte

At løfte vægte kan også være en effektiv måde at forbedre dit stofskifte på, da det hjælper til at opbygge muskelmasse. Når din muskelmasse forøges, forbedrer det helt naturligt dit stofskifte, så din krop forbrænder flere kalorier. Dette er også gældende, når din krop restituerer.

Du kan lave øvelser med håndvægte, eller bruge vægtmaskinerne i dit fitnesscenter. Du vil begynde med dine sæt, hver med gentagelser, og arbejde dig igennem en liste af forskellige typer af øvelser, såsom bænkpres, diverse rows, biceps curls eller mavebøjninger. I bund og grund, enhver øvelse der hjælper dig med at opbygge styrke, vil hjælpe dig til at tabe dig.

Øg forbrændingen med HIIT3. HIIT

HIIT star for high-intensity interval træning. I stedet for at have en lang og intens træning, skal du træne intenst i en kort periode med pauser ind imellem, og så gentage processen igen. Målet er at få pulsen op, hvilket vil gøre det muligt for din krop, at forbrænde mere fedt på mindre tid.

Det forhindrer også din krop i at blive vant til en bestemt aktivitet, hvilket kunne ske hvis du lavede samme øvelse i 20 minutter hver dag. Restitutionstiden involverer også aktivitet, selvom det ikke er så høj en intensitet som den første øvelse. Det er effektivt til at forbedre dit stofskifte, fordi det kan forbedre det i op til 48 timer efter din træning. Din krop vil stadig forbrænde fedt, selv efter du har forladt fitnesscenteret.

Der er mange flere måder at forbedre dit stofskifte på, men start med at fokusere på at opbygge mere muskelvæv gennem vægtløftning og HIIT.

Giv en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here