5 fordele ved BCAA kosttilskud

0
314
5 fordele ved BCAA kosttilskud

BCAA kosttilskud er et protein kosttilskud, som er en essentiel del af væksten af muskler og kroppens væv. BCAA er faktisk byggestenene, som anvender proteinerne i kroppen, og er essentielle aminosyrer. BCAA står for Branched Chain Amino Acids(forgrenede aminosyrer).

  • Bodylab BCAA

  • Bodylab BCAA
  • Forhandler Bodylab.dk
  • Indhold Mindre sortiment af høj kvalitet
  • Pris Mængderabat på BCAA
  • Fragt fra 29 kr
  • Betaling: Dankort, Visa, Measto, Mastercard, Visa Electron, MobilePay, Viabill
  • Gratis gavepakke ved køb over 700 kr
  • Bodyman BCAA

  • Bodyman BCAA
  • Forhandler Bodyman.dk
  • Indhold Største sortiment af BCAA
  • Pris BCAA i alle prisklasser
  • Fragt fra 35 kr
  • Betaling: Dankort, Visa, Measto, Mastercard, Visa Electron, MobilePay, Viabill
  • Køb for 750 kr og få rabat på produkt

Der findes 20 forskellige aminosyrer, som vi mennesker har brug for. Halvdelen af disse er fremstillet af menneskekroppen, mens den anden halvdel skal indtages via fødevarer. Et bcaa kosttilskud hjælper dig kort sagt med at blive dækket godt ind på de aminosyrer, som ikke produceres i menneskekroppen. Her er 5 fordele ved BCAA kosttilskud, der kan hjælpe din krop med at få opbygget en solid omgang muskelmasse.

BCAA giver bedre gains

Hvis du får dine aminosyrer fra mad, skal det først bevæge sig til leveren, hvor det nedbrydes til brændsel eller et andet bestemt – såsom muskelreparation/muskelopbygning. Når man tager bcaa som kosttilskud, bliver det hurtigere optaget, da der ikke er noget der skal nedbrydes da et bcaa kosttilskud typisk er i pulver eller pilleform.

Tag BCAA før og efter træning

Du kan tage bcaa før træning, da det hjælper med at øge din udholdenhed, når du træner. Du kan også tage bcaa efter træning for at øge muskelvæksten.

BCAA minimerer træthed

Når du træner, vil du normalt opleve træthed som serotonin – et hormon som bliver frigivet i hjernen. Dette hormom fortæller at din krop er træt. Tryptofan vil derefter rejse til hjernen. Men hvis du tager bcaa, kan det hjælpe med at holde serotonin niveauet i skak. Det hjælper med at holde tryptofan fra at komme ind i hjernet. Resultatet af dette er mindre træthed.

BCAA reducerer muskelømhed

Bcaa kan medvirke til at forebygge muskelære skader forårsaget af motion/træning. Bcaa bidrager også til stimulering af vækst og reparation i musklerne. Leucin er en aminosyre som findes i bcaa, som hjælper med at udløse muskel proteinsyntese, hvilket betyder at det vil være lettere for aminosyrerne at opbygge stærkere proteiner. Bcaa vil også give et løft til insulin niveauerne for at skabe et anabolsk miljø, der giver mulighed for at bygge muskelvæv.

Bcaa booster væksthormon niveauet og sænker cortisol niveauet

Når der er mere væksthormon i kroppen efter træning, vil der være en større stigning i muskelmasse. Dette vil ske i mindst 24 timer efter træning. Lavere cortisol niveau betyder at din krop oplever mindre stress.

Bcaa er et supplement, der ofte blandes i en shake eller anden drik. Sørg for at følge instruktionerne på produktet, så du kan maksimere fordelene ved at indtage bcaa som supplement korrekt i din kostplan, samt lære hvornår det er det bedste tidspunkt at indtage bcaa.

Del
Forrige artikelStepbænk
Næste artikel3 gode grunde til at lave cardio som bodybuilder
Mit navn er Thomas Bonderup, og det er mig som skriver her på blivstor.dk. Jeg har spillet håndbold på højeste plan i mange år, og jeg har en stor passion for vægtløftning og bodybuilding. Jeg elsker at træne og spise sundt, og alt jeg skriver her på bloggen er for at hjælpe dig med din kost og træning.

Giv en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here