Billig crosstrainer

0
24
Crosstrainer

Crosstraineren er en meget populær træningsmaskine, og de fleste kender den fra fitnesscenteret. En crosstrainer minder lidt om en blanding mellem af flere maskine, som gør det muligt at træne hele kroppen effektivt.

Især overkroppen bliver brugt meget i forbindelse med træningen på crosstraineren, og det er også en af grundene til den er så populær. Du får både træning i armene og i benene, som er meget effektiv i forbindelse med et vægttab eller muskelbygning. Efter en tur på crosstraineren kan træningen mærkes i hele kroppen. Fx ikke kun i benene efter en tur på et løbebånd eller i armene efter en tur på romaskinen.

WinElip Plus crosstrainer fra abilicaonline.dk

Pris 4,495 DKK

Gå til forhandler

Masterfit TP500 crosstrainer fra abilicaonline.dk

Pris 5,995 DKK

Gå til forhandler

Abilica Stream RC V crosstrainer fra abilicaonline.dk

Pris 7,495 DKK

Gå til forhandler

Crosstrainer CS5(test vinder) fra getbig.dk

Pris 2,695 DKK

Gå til forhandler

Walker Sølv crosstrainer fra getbig.dk

Pris 1,299 DKK

Gå til forhandler

Crosstrainer Walker de Luxe fra getbig.dk

Pris 1,299 DKK

Gå til forhandler

Reebok ZR8 Crosstrainer fra fitnessgruppen.dk

Pris 4,289 DKK

Gå til forhandler

Kettler Axos Cross P fra fitnessgruppen.dk

Pris 4,495 DKK

Gå til forhandler

Peak Fitness VG40 Crosstrainer fra fitnessgruppen.dk

Pris 4,499 DKK

Gå til forhandler

Hvad er mine erfaringer med en crosstrainer?

Jeg bruger stort altid kun crosstraineren i forbindelse med min træning. Hvis jeg fx eksempel løber meget på løbebånd, har jeg tendens til at få ondt i knæ og hofterne, og er ikke rart. Løsningen dette problem var træning på en crosstrainer, da den skåner knæ og hofterne meget mere. Når jeg ikke har ondt i knæ og hofterne har jeg haft nemmere ved at opbygge min form, da jeg kan presse mig selv mere, og skal ikke sidde ude på sidelinjen pga overbelastning.

Jeg synes også crosstraineren er at foretrække til opvarmning inden styrketræning. Den hjælper med at varme både arme og ben grundigt op, som er vigtigt inden styrketræning. Man kan nemlig få nogle dumme skader, hvis man ikke varmer grundigt op.

Crosstrainer vs medlemskab i fitness

Hvis du bruger meget tid i fitnesscenteret på cardio(løb), så kan det være en god ide at overveje at købe en crosstrainer. Medlemskabet i fitness løber op i mange penge over tid, og de penge kunne du bruge på en crosstrainer, som holder i rigtig mange år frem. På sigt er det klart meget billigere at træne hjemme på en crosstrainer, fremfor at skulle betale fitness abonnement hver måned.

HIIT træningsprogram på crosstrainer

HIIT står for Høj Intensiv Interval Træning, og det er en utrolig effektiv form for motion. HIIT fungere ved at du træner ved høj intensivitet, og det vil sige, at du giver den fuld gas. Interval træning betyder at du træner efter et tidsinterval, og det kan fx være 1 min træning. Kort sagt fungere HIIT ved at du træner hårdt, pause, træner hårdt, pause, træner hårdt, pause og så kører det ellers bare. Jeg plejer at køre 30 sekunder, hvor jeg giver den fuld gas, og så 30 sekunder hvor jeg træner stille og roligt, så jeg lige kan få luften. Det gør jeg 10 gange i træk, hvor jeg så efterfølgende holder en lidt længere pause. Så på en crosstrainer svarer det til at du løber hurtigt i 30 sekunder, og løber stille og roligt i 30 sekunder. Det gør du 10 gange i træk. Hvis du har overskud efter 10 gange, tager du en runde mere. De fleste crosstrainere kan indstilles til at køre intervaller, og det er en rigtig dejlig feature.

HIIT får virkelig gang i kroppen, og det er effektiv måde at få sat gang i forbrændingen. Så kommer pulsen også i vejret, som også er en rigtig god ting. HIIT tager heller ikke ret lang, og på det punkt sparer du også en masse tid. Husk altid at få noget at spise efter HIIT, og det må gerne være en masse proteiner og kulhydrater. Der kan fx være en low carb proteinbar og noget frugt eller noget proteinpulver med chokoladesmag og et stykke frugt.

5 tips til at få mere succes med din crosstrainer

  1. Kosten har stor betydning for din træning på crosstraineren. Sørg for at spise sundt og varieret i løbet af dagen. Du kan finde en kostplan her på siden, hvis du ønsker at få endnu mere ud af kosten.
  2. Drik en masse vand når du træner på crosstraineren. Så undgår du at dehydrere, og du får en bedre følelse i kroppen. Du skal huske at vi mennesker består af rigtig meget vand – 50-60 %. Vand er vigtigt for at kroppen kan holde sig kørende. Tag gerne en stor drikkedunk med, så du har massere af vand til rådighed. Hvis du har en stor drikkedunk med, er der også en større sandsynlighed for at du drikke mere vand, når du træner på crosstraineren.
  3. Sørg for at have et par gode sko på, når du træner på en crosstrainer. Det kan fx være en god indendørssko eller løbesko. Det giver dig en bedre og mere behagelig træning, når du træner i et par gode sko på en crosstrainer.
  4. Husk opvarmning når du træner på en crosstrainer. Start ud i et langsomt tempo så kroppen kan få lov til at arbejde sig i gang. Lav opvarmning i 5-10 minutter, hvor du øger tempoet lige så stille.
  5. Sørg for at få rigeligt med søvn. Gerne 8 timer hver dag så du har massere af energi til træning. Det giver dig langt bedre resultater på sigt, hvis du passer din søvn.
Del
Forrige artikelBfR Pro ARMS
Næste artikelBillig romaskine
Mit navn er Thomas Bonderup, og det er mig som skriver her på blivstor.dk. Jeg har spillet håndbold på højeste plan i mange år, og jeg har en stor passion for vægtløftning og bodybuilding. Jeg elsker at træne og spise sundt, og alt jeg skriver her på bloggen er for at hjælpe dig med din kost og træning.

Giv en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here