Koffein og træning

0
265
Koffein og træning - kaffe og styrketræning

Koffein er blevet brugt som stimulans for mennesker, i over et århundrede. Det har også sine fordele, ved at give et ekstra boost af energi til træning. Mange mænd og kvinder tøver med at bruge ulovlige hormoner af mange gode grunde, så de vælger derfor en mere naturlig kilde fx koffeinpiller til ekstra energi i forbindelse med træning.

Der er mange supplementer/kosttilskud til bodybuildere og træning, der kan hjælpe med at mere ud træningen. De fleste af disse har en naturlig sammensætning af planter. De findes ofte i kondenserede doser i tabletter eller kapsler, så man får maksimale fordele.

  • Bodylab Caffeine

  • Bodylab Caffeine
  • Forhandler Bodylab.dk
  • Indhold 200 tabletter á 200 mg koffein
  • Pris 99 kr
  • Fragt fra 29 kr
  • Betaling: Dankort, Visa, Measto, Mastercard, Visa Electron, MobilePay, Viabill
  • Gratis gavepakke ved køb over 700 kr
  • Nutripower caffeine

  • Nutripower caffeine
  • Forhandler Bodyman.dk
  • Indhold 100 kapsler á 100 mg koffein
  • Pris 158 kr
  • Fragt fra 35 kr
  • Betaling: Dankort, Visa, Measto, Mastercard, Visa Electron, MobilePay, Viabill
  • Køb for 750 kr og få rabat på produkt

Hvor stammer koffein fra?

Koffein er en farveløs sammensætning, med en krystallinsk struktur. Det er et lovligt stof, og dens fordele opvejer ulemperne. Koffein findes naturligt i kaffebønner, kakaobønner og sort te. Det findes ofte i læskedrikke, for dem der ikke bryder sig om varme drikke.

Koffein kan også findes i specifikke energidrikke, spiselige energibarer og andre drikke med energi. For dem der ikke ønsker at indtage kalorier fra koffeinholdige drikke, vil de måske tage en tablet eller kapsel med koffein i stedet for, sammen med et glas vand.

Hvordan kan jeg bruge koffein og få mere ud af min træning?

Koffein bruges til at give et boost af energi og give mental årvågenhed til kontorfolk. Det kan også øge produktionen af dopamin i hjernen, som er et feel-good kemikalie. Det er også kendt for at mindske slagtilfælde, og hjælpe i behandlingen af mennesker med kognitive dysfunktioner.

Koffein kan også give mange fordele for folk der træner eller styrketræner. Det hjælper med at øge mental og fysisk udholdenhed, som er to kvaliteter der hjælper dig med at opnå dine mål i fitnesscenteret.

Koffein vil hjælpe dig med at mobilisere fedtdepoterne i kroppen, og hjælpe med at opmuntre musklerne til at bruge dette fedt som benzin. Dette sparer glykogen – et depot af kulhydrater som bliver omdannet til energi under aktivitet, og som cellerne så kan bruge senere i din træning.

Er der nogen advarsler mod at bruge koffein?

Koffein er relativt sikkert, men der er nogle få ulemper man skal være opmærksom på. Når der bliver indtaget store mængder, kan det skabe for meget mavesyre. Det kan være en god ide at have noget syreneutraliserende ved hånden. Koffein kan også holde folk som er disponible for søvnløshed, vågne om natten. For at mindske denne hændelse, skal du nok indtage dit koffein supplement først på dagen, og så lave din træningsrutine. Dette vil give en chance for at koffeinen vil arbejde sig gennem dit system inden sengetid.

Du vil måske ikke indtage koffein supplementer i et helt år, men i stedet vælge at indtage tabletterne i din bedste sæson – lige før en bodybuilding konkurrence eller en tropisk strandferie – så du kan få maksimale fordele ved din træning. Koffein er en billig måde at få et skud energi på, uden at skulle ty til steroider eller andre ulovlige hormonsupplementer.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Del
Forrige artikelKulhydrater efter træning
Næste artikelHvad er funktionel træning?
Mit navn er Thomas Bonderup, og det er mig som skriver her på blivstor.dk. Jeg har spillet håndbold på højeste plan i mange år, og jeg har en stor passion for vægtløftning og bodybuilding. Jeg elsker at træne og spise sundt, og alt jeg skriver her på bloggen er for at hjælpe dig med din kost og træning.

Giv en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here